Tydelig visuell profil, rask oversikt over produktspekteret samt utfyllende presentasjon av selskapet står i fokus.

Forrige uke ble de nye nettsidene til Halvorsen Group lansert. Nettsiden er designet og programmert av Petter Sømme, mens jeg står bak store deler av innholdet samt noe brukeropplevelse.

Halvorsen Group er et konsern som består av flere teknologiselskaper innen oljeservice. Tidligere fokuserte konsernnettstedet på å presentere de enkelte datterselskapene i større grad enn produktspekteret.

Halvorsens nye responsive nettside

Ikke som alle andre

Nå er det produktene og selskapet som en helhet som presenteres. Det siste året har de justert profilen og strategien, og nå ønsket Halvorsen å gjøre noen grep slik at de skiller seg tydelig ut fra konkurrenter og andre underleverandører i energiindustrien.

Føringer for nettsiden:

  • Sterkt fokus på produktene.
  • Grundige produktpresentasjoner for smarte kunder som vet hva de trenger.
  • Profilfargene rødt og sort brukes aktivt.
  • Nettsiden har et sterkt maskulint preg.
  • Venstremeny for kjappere navigering.
  • Nettsiden er selvsagt responsiv, og fungerer på både PC, nettbrett og mobil.

Produktene front & centre

Den nye nettsiden har et sterkt fokus på produktspekteret.

Vi har hentet inspirasjon fra nettbutikker og konserthus, og laget en filtreringsløsning som gjør at potensielle kunder raskt finner produkter i den kategorien de trenger nye løsninger – det være seg innen utstyr for gassturbiner, automasjon, vannbehandling eller annet.

filtrert navigering

Drupal som publiseringsløsning

De siste ti årene har jeg jobbet med 10-12 forskjellige publiseringsverktøy, og Drupal er en soleklar favoritt.

Det er brukervennlig for webredaktører, det er open source (= ingen kostbare lisenser), det er mye tryggere enn Wordpress når det gjelder hacking og det er skalerbart slik at løsningen kan vokse med organisasjonen.

I tillegg lager Petter alltid solide løsninger med semantisk korrekt kildekode, gode rutiner for metadata og ryddig design. Det gir god effekt hos Google. Bare én uke etter lansering har Google fått meg seg endringen, noe som er sjeldent:

Halvorsen Group søkemotoroptimalisering

Greener & Cleaner

En liten disclaimer – jeg har samarbeidet med Halvorsen i 4 år, og til og med vært ansatt der i ett år. Da bidro jeg i utviklingen av det nye slagordet:

“More power, more energy, less emissions”

Halvorsen utvikler og produserer en rekke produkter og løsninger som gjør at operatør- og boreselskaper får mer kraft til å hente opp mer energi med mindre utslipp enn andre og gamle løsninger.

Nå håper vi at de ansatte i Halvorsen er stolte når de sender ut linker til nettsiden. Det er jeg, bare se her: www.halvorsen.no

----------------

Har du spørsmål, innspill, tips eller tricks?
Gi meg en lyd på kristian@godtinnhold.no eller på Twitter @ktmarthinsen